MasterCard och Paynova samarbetar för lansering av MasterPass i Norden

Läs original

MasterCard har valt Paynova som första betaltjänstleverantör i Norden att lansera MasterPass, MasterCards digitala plattform. I och med detta tar Paynova ytterligare steg i att möta konsumenten för ökad kundlojalitet och kundkonvertering.

Paynovas erbjudande av innovativa och flexibla lösningar för e-betalningar stärks med MasterPass i produktportföljen. Genom samarbetet med MasterCard kan Paynova erbjuda handlaren en ”Buy with MasterPass”-knapp på sin webbsida, vilket innebär enklare kortbetalningar där antalet steg i betalprocessen reduceras. Detta förbättrar konsumentens köpupplevelse och bidrar därmed till ökad kundlojalitet och kundkonvertering för handlaren.

MasterPass är en digital plånboksplattform som förbättrar shoppingupplevelsen genom att konsumenten kan lagra, förutom sina MasterCard-kort, även andra bank, kredit - och förbetalda kort från andra kortvarumärken samt leveransadresser. Konsumenten möts av ”Buy with MasterPass”-knappen hos handlare som erbjuder tjänsten.

För ytterligare information se pressrelease från Mastercard:

------------------------------------------------------------------------------------------------

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB Telefon: 08 - 517 100 00

OM PAYNOVA

Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst och en rad flexibla mervärdestjänster, och riktar sitt erbjudande huvudsakligen till större e-handlare. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com