PAYNOVAS INTRESSEBOLAG CHINOVA ÖPPNAR KINA FÖR VÄSTERLÄNDSKA E-HANDLARE

(NGM:PAY)

Paynovas intressebolag i Kina – Chinova – arrangerar ett seminarium för västerländska e-handlare som vill etablera sig på den starkt växande kinesiska marknaden. Seminariet arrangeras tillsammans med Kinas handelsministerium (MOFCOM) och ChinaPay samt Litium, Intertek och Shanghai Media Group som är partners till Chinova.

Under seminariet kommer experter inom e-marketing, conversion strategy och product compliance ge fakta, nyheter och inspiration till e-handlare som vill nå världens största marknad. Ett antal svenska e-handlare kommer också att medverka och berätta om deras väg in i Kina.

Datum: 28 september 2010

Plats: Svenska Paviljongen, Shanghai Expo 2010, Shanghai

Anmälan: monica.cheng@chinova.com

Stockholm den 19 augusti 2010

Paynova AB (publ)

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Simon Thaning, VD Paynova

Telefon: 08 – 517 100 14

Mobil: 070 – 787 19 70

Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst riktad framförallt till större e-handlare. Därutöver erbjuds en betaltjänst som gör det möjligt för västerländska e-handlare att sälja sina produkter på den kinesiska marknaden. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena: resor, detaljhandel samt media- och nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com.