SILVA GRUPPEN LANSERAR NYTT MARINT DOTTERBOLAG

Report this content

Silva Nexus Marine AB, för att skapa fokus. Silva gruppen har idag offentliggjort bildandet av ett nytt dotterbolag. Silva Nexus Marine AB har skapats för att ta hand om den omfattande marina verksamheten hos Silva gruppen och kommer att ansvara för forskning & produktutveckling, försäljning & marknadsföring samt service som täcker hela produktsortimentet.

“Silvagruppens affärsverksamhet inom marin har expanderat avsevärt de senaste åren” säger Silva Nexus Marines Chief Operating Officer Tony Kent. ”Den nya företagsstrukturen bejakar den här utvecklingen och sammanför alla viktiga funktioner till en enhet. Den här förändringen medför att vi kan tillgodose våra kunders behov på det mest effektiva och kompetenta sätt. ”Det nya dotterbolaget kommer att nyttja moderbolagets supportfunktioner så som finans, inköp, produktionsplanering, personal m.m. Det kommer att ge oss stora kostnadsfördelar alltmedan vi kan koncentrera oss på våra kärnområden vilka är produktutveckling och kundvård”, säger Tony. De Distributörer och Återförsäljare som arbetar parallellt med Silvas Marin och Outdoor produkter kommer att fortsätta med det och nuvarande avtal med kunder kommer att fortlöpa utan förändring. Silva Gruppen har under de senaste åren uppnått stora framgångar på marin marknaden. Lanseringen av Silva NX2 Race software i Maj 2005 har utvecklats till en stor succé i hela Europa, alltmedan företagets serier av VHF:er, kompasser och kikare fortsätter att öka sina marknadsandelar.