Silva utvecklar stegräknarsortimentet ytterligare ett steg

Report this content

Silva förnyar sitt marknadsledande sortiment av stegräknare med två nya modeller, ex10 och ex30. Med ny sensorteknologi blir stegräkningen mer exakt. Genom att använda ett automatiskt stand by-läge sparas batterierna och miljön.

Silva ex10
Stegräknaren Silva ex10 baseras på Accumotion, en ny typ av sensor som förbättrar stegräkningen. Sensorn kan lutas upp till 45° vinkel utan att försämra funktionen. Detta gör stegräkningen exakt för alla olika kroppsformer, vilket är viktigt då stegräknare ofta används som ett hjälpmedel för viktminskning. Silva ex10 bärs runt halsen, och har en tillhörande halsrem med säkerhetsöppning. När stegräknaren är inaktiv går displayen över till stand by-läge för att spara batteri. Stegräknaren är vattentålig, och knapparna för att växla mellan och ställa in de olika funktionerna sitter lättåtkomligt på sidorna.

Tre versioner av Silva ex10:
Silva ex10 Step (vit/gul) räknar steg.
Silva ex10 Distance (vit/turkos och vit/grå) räknar steg och mäter distans.
Silva ex10 Plus (vit/lila och svart/grå) räknar steg, mäter distans och kalorier samt har automatisk träningstimer.

Silva ex30
Silva ex30 är en stegräknare som kan bäras runt halsen, i fickan eller i väskan. 3D-sensorn ger exakt stegräkning i alla positioner. Silva ex30 räknar steg, mäter distans och kalorier och en automatisk timer håller räkningen på aktiv träningstid. När stegräknaren inte används går displayen över till stand by-läge för att spara batteri. Stegräknaren har sju dagars minne, och en stegbarometer hjälper till att uppnå och hålla de rekommenderade 10 000 stegen per dag. Silva ex30 är svart/orange och har en integrerad halsrem med säkerhetsöppning.

Versionen Silva ex30 Connect är svart/turkos och inkluderar USB-uppkoppling mot webbsidan www.silvaconnect.com där användaren kan ladda upp sina träningsresultat, sätta mål och se statistik samt utmana andra i stegtävlingar.

För mer information eller produkttestning, vänligen kontakta:
Karolina Krejci, PR Manager, Silva Sweden AB
+46-(0)8-623 43 15, karolina.krejci@fiskars.com

Om Silva:
Silva Sweden AB ingår i Fiskarskoncernens Outdoordivision. Varumärken i vår produktportfölj är Silva och Gerber. Produktsortimentet omfattar bl. a. pannlampor, kompasser, stegräknare, multiverktyg och knivar. Läs mer på www.silva.se och www.gerbergear.com. Fiskars är ett publikt bolag som är listat på Helsingforsbörsen. För mer information se www.fiskars.com.

Taggar: