Maria Rankka blir arbetande ordförande i Silver Life

Report this content

Maria Rankka tar den 15 december över ordförandeskapet i Silver Life från grundaren Peje Emilsson som stannar kvar som vice ordförande.

Silver Life erbjuder seniorboenden för olika livssituationer. Anläggningarna kännetecknas av ledande arkitektur i kombination med modern teknik. Silver Life skapar högkvalitativa boenden med hälsa, social samvaro och livskvalitet i fokus. Samtidigt får våra medarbetare bästa möjliga arbetsförutsättningar.

Ett första boende öppnades förra sommaren i Graninge utanför Stockholm. Nästa år öppnar nybyggda boenden i Näsby Park i januari och i Upplands Väsby i augusti.

Diskussioner pågår med flera kommuner som uttryckt intresse för att Silver Life ska etablera sig.

Peje Emilsson: ”Jag är mycket  glad över att Maria Rankka blir arbetande styrelseordförande i Silver Life. Hon kommer med kraft att verka för att Silver Life svarar upp mot den snabbt ökande efterfrågan på högkvalitativa boenden för äldre.”

Maria Rankka: ”Jag ser mycket fram mot att förverkliga den vision Peje hade när han grundade Silver Life. Det finns stora behov att förändra och förbättra äldreomsorgen. Silver Lifes koncept att kombinera livsstils- och äldreboende ligger helt rätt i tiden.”

Silver Life AB ägs av Conni Jonsson, Peje Emilsson och Leif Östling med Conni Jonsson som majoritetsägare. Förutom ägarna består styrelsen av Per-Arne Blomquist, Maria Rankka och Harriet Wallberg.

För information kontakta:
Peje Emilsson, telefon: 0705 11 44 65