Silverbakk sluter nytt partneravtal med Cision

Report this content

Online-mätföretaget Silverbakk har slutit ett nytt partneravtal med det globala kommunikationsföretaget Cision. Det gör att Silverbakks sociala mediebevakning nu erbjuds som en del av PR-verktyget CisionPoint.

I början av oktober lanserade Cision omvärldsbevaknings- och analystjänster i Sverige med det internationellt prisbelönta PR-verktyget CisionPoint. Bevakningen av sociala medier görs i samarbete med
Silverbakk.

”Genom vårt partnerskap med Silverbakk kan våra kunder få tillgång till det bästa inom bevakning av sociala medier säger Magnus Thell, VD för Cision Norden. ”När det handlar om att bevaka den sociala webben är det viktigt med variabler som språkhantering och metodik för att hitta det mest relevanta snabbt. Det tycker vi att Silverbakk har kommit längst med på marknaden.”

”Att Cision väljer oss är ytterligare ett bevis på att vår strävan efter att sätta sociala medier i kontext är rätt väg”, säger Fredrik Stenbeck, VD för Silverbakk. ”Vi är mycket stolta över att en sådan väletablerad aktör som Cision väljer oss som partner. Möjligheten att integrera information från oss i befintliga lösningar samt vår språkklassificering har varit viktiga delar för oss från start, så det känns kul att dessa var avgörande faktorer i Cisions val av partner för CisionPoint.”

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Stenbeck, vd för Silverbakk, tel: +46 (0) 761- 487780, E-post:
fredrik@silverbakk.com
Magnus Thell, vd för Cision Skandinavien, +46 (0)8-507 418 60 E-post:
magnus.thell@cision.com

Om Silverbakk

Silverbakk är ett mätföretag för ett företags onlinenärvaro. Silverbakk erbjuder produkter inom bevakning av sociala medier och inom kort även produkter för att mäta ett företags hela närvaro online. Silverbakks produkter går alltid att integrera i befintliga lösningar som intranät, nyhetsrum eller andra applikationer. Förutom att erbjuda tjänster direkt till företag levererar Silverbakk även till partners, såsom exempelvis Cision. För mer information, se
www.silverbakk.com.

Taggar: