Silverfabriken med sina handgjorda smycken öppnar butik i Antikhallarna i Göteborg

Report this content

Silverfabriken som ägs av Pia Orrgren har öppnat butik i anrika Antikhallarna, mitt i hjärtat av Göteborg. Silverfabriken skapar handgjorda populära smycken i sterlingsilver och har även en webbshop. Varumärket passar bra in i den mix av härliga butiker och caféverksamhet, som sedan innan etablerat sig i Antikhallarna.

Nu har Silverfabriken flyttat in i Antikhallarna som ligger i hjärtat av Göteborg på adressen Västra Hamngatan 6. Pia Orrgren som är silversmed startade Silverfabriken under våren 2013. Ambitionen var att skapa vackra och stilrena smycken som kan bäras såväl till vardags som till fest. Smyckena är designade och handgjorda i egen ateljé i Göteborg. Men någon egen butik har inte funnits tidigare, förrän nu.

-
Att få öppna en studio i Antikhallarna är som en dröm som har gått i uppfyllelse. Lokalerna är fantastiska. Jag får nu möjligheten att skapa en närmre relation till mina kunder. Samtidigt som jag även kan skapa kontakt med nya kunder. Att få möta kunden och diskutera vilket smycke som passar hen bäst och om det behövs göras någon förändring. Känner att detta ger ett stort lyft för Silverfabriken, säger Pia Orrgren.

Silverfabrikens smycken görs oftast efter beställning och är därför personliga och unika. Smyckena har ökat i popularitet och har under senare tid kunnat ses på TV när de har burits av artister och programledare som Dermot Clemenger, Lotta Engberg, Agneta Sjödin och Jessica Andersson.

- Pandemin slog hårt mot Silverfabriken eftersom att handla smycken kanske inte har varit det som man prioriterat mest under pandemin. När möjligheten att flytta in i Antikhallarna kom så blev det en period som fick mig att fundera på vad jag verkligen vill med Silverfabriken. Det är jag väldigt tacksam för. Det är en riktigt bra marknadsföringsplats som inte går att säga nej till och jag ser med spänning fram emot vad det kan ge i framtiden, säger Pia.

Nu erbjuder Silverfabriken sina kunder en nyöppnad butik i en unik och inspirerande miljö. Det centrala läget gör att fler nu har möjlighet att besöka Silverfabriken och upptäcka Pia Orrgrens populära smycken.

- Kombinationen med att ha en öppen studio tillsammans med webbshop och synas på sociala medier ger en mer helhet till Silverfabriken och jag vill att alla ska känna sig välkomna hit till min butik i Antikhallarna, avslutar Pia Orrgren.

Antikhallarna som byggnad är anrik och fungerade ursprungligen från mitten av 1800-talet som bankpalats. Byggnaden renoverades 2012 och i lokalen finns en härlig takhöjd med ett stort vackert takfönster. Runt det välbesökta caféet, som andas lite kontinental känsla ligger ett pärlband av butiker med antikviteter, hantverk och lokalproducerat. Läget är därför attraktivt då man kan äta en god lunch i härlig miljö och samtidigt hinna titta runt i butikerna.

Pia Orrgren
Silversmed

Antikhallarna
Västra Hamngatan 6
Göteborg
pia@orrgren.se

Silverfabriken startade under våren 2013 av Pia Orrgren med ambitionen att skapa vackra och stilrena smycken som kan bäras såväl till vardag som till fest. Alla smycken är designade och handgjorda i egen ateljé i Göteborg. Sortimentet utökas kontinuerligt alltefter att nya smycken skapas. Alla smycken tillverkas efter beställning och blir på detta sätt helt unika och personliga. Smyckena tillverkas i sterling silver 925 som bas men blandas gärna med något annat material så som läder eller makramé. För personlig visning går det bra att kontakta Pia genom att ringa eller mejla.

Taggar:

Snabbfakta