Ny PR-byrå med lång erfarenhet

Report this content

OP3 Consulting AB är en ny kommunikationsbyrå inom B2B med tyngdpunkt på bland annat byggnation, fastighetsteknik, tillverkande industri och energi. Byrån drivs av erfarna konsulter och har sitt ursprung från PR-byrån Informedia. Verksamheten i det nya företaget kommer att omfatta såväl strategisk som operativ PR men även verksamhets- och affärsutveckling.

–      Kommunikation som styrmedel kan utnyttjas betydligt bättre i många svenska företag, berättar Roger Blomqvist, VD på OP3. Vår idé är att föra in kommunikationen i varje fråga eller uppgift som ett företag ställs inför. Det ska vara enkelt och naturligt att styra med hjälp av kommunikation och här har vi tagit fram olika lösningar som vi vet fungerar.

OP3:s konsulter har alla mångårig erfarenhet av kommunikationsarbete från olika branscher och situationer. Stor vikt läggs på att utnyttja det djupa branschkunnande som gruppen har inom vissa områden.

–      OP3 är en utveckling av verksamheten i Informedia, berättar Roger Blomqvist. Branschkunnande och kontaktnät blir allt viktigare för att nå fram med information och budskap både internt och till kunder, partners och andra externa grupper. Med OP3 kan vi erbjuda gedigen kunskap om hur kommunikationen ska utformas så att det blir verkliga resultat både när det gäller ökad uppmärksamhet och bättre affärer.

När OP3 nu startar flyttas all verksamhet från Informedia till det nya bolaget.

–      Den här förändringen har varit på gång ett tag och nu är det rätt tid att ta steget fullt ut, säger Roger Blomqvist. Vi har genomgått en förändringsprocess i Informedia som lett fram till det nya bolaget och vi har fått positiv respons från kunder och partners när vi berättat om den här idén. I takt med att verksamheten utvecklas kommer vi att ta in fler konsulter och kompetenser.

OP3 Consulting AB
Roger Blomqvist, VD