Transportbilarna intar Solvalla för andra året i rad!

Report this content

Efter förra årets succé-premiär är Transportbilsdagen tillbaka med fler utställare och dubbelt så lång provkörningsbana.

Den 30 augusti arrangeras Transportbilsdagen för andra året i rad på Solvalla. Dagen erbjuder besökarna en unik mötesplats där alla transportbilsmärken finns representerade och där över 50 bilmodeller står redo för att provköras.

Mer än bara transportbilar
Det är inte bara transportbilsföretagen som finns på plats, utan här har vi samlat allt som har med transportbilen att göra. Bland utställarna finns skåpinredare, tillbehör, däck & fälg, finansieringsbolag, extrautrustning och mycket mer.

Starka varumärken bland utställarna
För att dagen ska attrahera och locka hit besökare har en viktig aspekt varit att få hit de starkaste varumärkena.
–  Förra året blev en succé trots det dåliga vädret, och vi är mycket glada och stolta över att vi fått hit alla transportbilsmärken och totalt ett 50-tal utställare, säger Rickard Carlsson på Transportbilsdagen.

Öppet för alla branscher
Transportbilsdagen är en branschdag för alla som använder lätta transportbilar i sitt yrke. Du kan vara hantverkare, budbilsfirma, servicetekniker eller håller på med kommunal upphandling, det finns något för alla!

Varför ska man besöka Transportbilsdagen?
– Hela idén med Transportbilsdagen är att man ska komma hit och inte bara få titta på bilarna, man ska även provköra dem, säger Rickard. Vi samlar allt under ett samma tak vilket både spar tid och pengar för besökarna eftersom man slipper åka runt och leta. Av erfarenhet från förra året vet vi också att folk som trodde att de visste vilken transportbil de ville köpa ändrade sig efter att ha provkört flera olika modeller.

Rickard avslutar:
– Det som är unikt med Transportbilsdagen är att du faktiskt kan göra affärer direkt på plats. Leverantörer och återförsäljare finns här för att hjälpa dig att skräddarsy både din bil och inredning, och under dagen kommer det att finnas kampanjpriser på både bilar och tillbehör. Ta med dig dina kollegor och kom på Transportbilsdagen den 30:e augusti så kan vi lova er en underhållande och givande dag!

Eventet håller på mellan klockan 10.00 och 18.00. Det är fri parkering och fritt inträde under hela dagen som Transportbilsdagen pågår.

Läs mer om Transportbilsdagen och föranmäl dig via www.transportbilsdagen.se så ser vi till att hålla dig uppdaterad med nyheter och information.

För mer information, kontakta:

Rickard Carlsson, Eventansvarig/publisher
rickard.carlsson@projektmedia.se
Telefon: 08-510 608 92 | 070-482 13 27

Transportbilsdagen arrangeras av Projektmedia AB och är Sveriges bästa mötesplats för alla som har behov av en transportbil i sin verksamhet.

Taggar:

Citat

Hela idén med Transportbilsdagen är att man ska komma hit och inte bara få titta på bilarna, man ska även provköra dem. Vi samlar allt under ett samma tak vilket både spar tid och pengar för besökarna eftersom man slipper åka runt och leta. Av erfarenhet från förra året vet vi också att folk som trodde att de visste vilken transportbil de ville köpa ändrade sig efter att ha provkört flera olika modeller.
Rickard Carlsson på Transportbilsdagen
Rickard Carlsson på Transportbilsdagen