MALIN APPELGREN VICE VD PÅ SILVER LIFE

Pressmeddelande den 11 november 2013

Malin Appelgren, som idag är kommunalråd i Solna stad med ansvar för äldreomsorg, börjar den 1 april 2014 som vice VD i Silver Life.

Silver Life är ett företag som nu förverkligar visionen om ett framtida livsboende för personer i senior ålder. Boenden utformas för äldre med varierande behov av bostad, service och vård. Silver Lifes boenden kommer att erbjuda såväl bostäder för de mer aktiva som vård- och omsorgsboende för de med mer omfattande behov.

Malin Appelgren har en magisterexamen i toxikologi men har sedan 2005 arbetat politiskt med fokus på välfärdsfrågorna, sedan 2008 som kristdemokratiskt kommunalråd i Solna stad med specifikt ansvar för äldreomsorgen. Hon har profilerat sig genom sitt aktiva arbete för ökad valfrihet med tydlig styrning mot kvalitet

• Det känns väldigt lockande att få bidra med min kunskap och erfarenhet i den spännande satsning som Silver Life nu genomför, säger Malin Appelgren. Jag har länge arbetat för kvalitativ äldreomsorg där människors individuella behov och önskemål kan tillgodoses, det känns kul att nu få göra det utifrån en ny plattform. Planerna på att utveckla en ny typ av boende för äldre där privat och offentlig finansiering samverkar attraherar mig.
  • Vi är mycket glada över att vi lyckats knyta Malin till oss. Hon har kunskaper om svensk äldreomsorg utöver det vanliga, säger Mats Sundbom, VD på Silver Life. I våra första projekt i Sollentuna och Nacka där vi planerar att öppna under 2016 kommer Malins gedigna erfarenhet att visa sig ytterst värdefull.

För mer information:

Malin Appelgren: 073- 660 94 31

Mats Sundbom: 073- 410 16 00

Silver Life är ett nytt initiativ från Magnora med målet att skapa framtidens boende för äldre. Magnora är även majoritetsägare av Kunskapsskolan Education, Kreab Gavin Anderson Worldwide och Demoskop, och omsätter drygt 1,3 miljarder med 1300 medarbetare i ett tjugotal länder.