Silver Life och Skanska samarbetar om nya bostäder för äldre i Sollentuna

Pressmeddelande den 4 oktober 2013

Silver Life planerar att i samarbete med Skanska utveckla ett nytt högkvalitativt boende för äldre i gamla mässområdet i Sollentuna. Mässområdet är centralt beläget i Sollentuna och där finns goda förutsättningar att skapa ett spännande och attraktivt boende för äldre.

Silver Life är ett livsboende som vänder sig till personer i senior ålder med varierande behov och efterfrågan av boende, service och vård. Silver Lifes livsboende består av bostäder för de aktiva och vård- och omsorgsboende för de som behöver mer omsorg och vård.

-          Det känns enormt spännande att tillsammans med Skanska och Sollentuna få chansen att utveckla framtidens boende för äldre vid Sollentuna centrum. Här ska vi tillsammans skapa ett boende som svarar upp mot allt högre krav på service och kvalitet, säger Mats Sundbom, VD på Silver Life.

-          Vi är mycket positiva till samarbetet med Silver Life. Silver Life är en spännande pusselbit i den kommande utvecklingen av gamla mässområdet. Vi ska nu tillsammans undersöka förutsättningarna för att genomföra detta på ett sätt som är tilltalande för oss båda och för Sollentuna kommun, säger Tobias Hindersson, affärsutvecklare, Skanska Sverige

-          Det är ett nytt koncept för äldres boende som Silver Life etablerar i Sollentuna. En sammanhängande boendekedja som kommer att skapa ett livsstilsboende utöver det vanliga, säger Björn Karlsson (M) ordförande i Vård- och omsorgsnämnden.

För ytterligare information:

Mats Sundbom, VD Silver Life