Upplands Väsby kommun, Skanska och Silver Life utvecklar bostäder för äldre

Pressmeddelande den 23 januari 2014

Upplands Väsby kommun, Skanska och Silver Life har tecknat ett intentionsavtal om att tillsammans utveckla nya högkvalitativa boenden för äldre i området Fyrklövern som ligger direkt intill Väsby Centrum.

Silver Life är ett livsboende som vänder sig till personer i senior ålder med varierande behov och efterfrågan av boende, service och vård. Silver Lifes livsboende består av bostäder för de aktiva och vård- och omsorgsboende för de som behöver mer omsorg och vård.

Intentionsavtalet innebär att parterna undersöker förutsättningarna för att bygga på den plats där Drabantvägen 9 finns idag. Flera alternativ ska analyseras, både att bygga om och bygga till befintlig byggnad samt att bygga helt nytt.

-      Vi hälsar Skanska och Silver Life välkomna att utveckla detta koncept just här säger Maria Fälth (KD), kommunalråd och ordf. i social- och äldrenämnden i Upplands Väsby och Björn Eklundh, kommundirektör fyller på med att det är glädjande att arbetet med att utveckla Fyrklövern nu börjar ta konkret form.

-          Det känns enormt spännande att tillsammans med Skanska och Upplands Väsby få chansen att utveckla framtidens boende för äldre vid Väsby centrum. Här ska vi tillsammans skapa ett boende som svarar upp mot allt högre krav på service och kvalitet, säger Mats Sundbom, VD på Silver Life.

-          Vi är mycket positiva till samarbetet med Silver Life och Upplands Väsby. Vi ska nu tillsammans undersöka förutsättningarna för att genomföra detta på ett sätt som är tilltalande för alla parter, säger Tobias Hindersson, affärsutvecklare, Skanska Sverige.

För ytterligare information:

Maria Fälth (KD), kommunalråd och ordf. i social- och äldrenämnden