Förändring av lånestruktur

Per 2019-11-04 har Simris Alg AB (publ) ingått låneavtal avseende bryggfinansiering med Bolagets störste aktieägare, AB Box Play. Låneavtalet avser ca 2,6 mkr med förfallodag den 30 november 2019. Lånet avser att stärka bolagets kassa innan likviden från pågående företrädesemission flyter in.

Jonas Sohlman, CFO Simris Alg AB
Tel: +46 (0)706 552 582, email: jonas@simris.com

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen. Produkterna säljs under det egna varumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Västra Hamnen Corporate Finance, telefon 040-20 02 50 och email ca@vhcorp.se.