Jonas Regnér tillträder som VD i Simris Alg

Styrelsen i Simris Alg har beslutat att tillsätta Jonas Regnér som VD med verkan från 16 april 2017. Avgående VD och grundare Fredrika Gullfot kommer att fortsätta arbeta på heltid med bolagets expansion, och föreslås att ta över rollen som styrelsens ordförande vid årsstämman den 11 maj 2017.

Jonas Regnér anställdes i januari 2017 som vice VD med särskilt ansvar för bolagets affärsverksamhet, med sikte att ta över VD-posten i april. Jonas har lång erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror från bland annat Axfood, Coop och Gooh AB. Som försäljnings- och marknadschef och senare VD för Gooh AB tog Jonas bolaget från noll till över 100 mkr i omsättning och marknadsledande position. Jonas har även haft interimsuppdrag som marknadschef för Life AB, och som rådgivare och styrelseledamot åt uppstartsbolag som Yollibox och Belly Balance.

VD-bytet är ett led i Simris Algs arbete att rigga bolaget för tillväxt och lönsamhet, där bolaget nu går från processutveckling till en ny, affärsdriven fas. Förutom Jonas har Simris Alg under 2017 även rekryterat Maria Frisk till rollen som Global Sales Director och Carmen Koncut Peterson som Operations Director.

Simris Algs ledningsgrupp kommer framöver bestå av Jonas Regnér, VD, Anna Ternéus, Ekonomichef, Daphne Jaeschke, Commercial Director, Maria Frisk, Global Sales Director, och Carmen Koncut Peterson, Operations Director.

“Det är ett kanonteam vi fått på plats,” kommenterar avgående VD och grundare Fredrika Gullfot. “Styrelsen och jag är övertygade om att Jonas är helt rätt person att leda Simris i den fas vi nu gått in i. Som grundare är jag både glad och stolt över att vi nu har fått den pusselbiten på plats, så att vi kan göra verklighet av den fantastiska potential som finns i Simris Alg.”

Fredrika Gullfot
VD Simris Alg AB
Tel: 46 (0)761 345 474
Email: gullfot@simrisalg.se

Anders Laurin

Styrelsens ordförande
Tel: +46 (0)730 802 515

Email: anders.laurin@alcato.se

Denna information är sådan information som Simris Alg AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades av ovanstående kontaktpersoner för offentliggörande den 11 april 2017 kl. 08:00 CET.