Kommuniké från extra bolagsstämma i Simris Alg AB (publ)

Torsdagen den 19 december 2019 hölls extra bolagsstämma i Simris Alg AB (publ). Vid stämman var 4 215 463 aktier representerade, vilket motsvarar 19,6 % av totala antalet aktier. Vid stämman beslutades att styrelsen skall bestå av fem ledamöter. Vidare beslutades att välja in Magnus Högström som ny ledamot i styrelsen, samt omval av Johan Jörgensen, Nils Andersson, Anders Frostenson och Fredrika Gullfot. Besluten fattades enhälligt och i enlighet med i kallelsen framlagt förslag.

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen. Produkterna säljs under det egna varumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Västra Hamnen Corporate Finance, telefon 040-20 02 50 och email ca@vhcorp.se.

Om oss

Simris Alg is a pioneering agribusiness growing algae in Sweden. Our mission as algae farmers is to empower healthy and planet friendly lifestyles, by delivering superior products from algae. We are based in Hammenhög, Österlen, close to the sun and the sea.