Personalen tecknar optioner i Simris Alg AB

Vid Simris Algs årsstämma den 11 maj 2017 beslutades att emittera teckningsoptioner till anställda. Styrelsen har nu beslutat om tilldelning i enlighet med personalens teckningar. Totalt tecknades och tilldelades 122 825 teckningsoptioner varav VD Jonas Regnér 75 000 optioner, befattningshavare i ledningsgruppen 17 908 optioner, och övriga anställda 29 917 optioner.

Villkoren för teckningsoptionerna motsvarar tidigare års optionsprogram till anställda. Löptiden är fem år och varje option ger rätt till teckning av en aktie till teckningskurs 20:33 kr, motsvarande 130 procent av den genomsnittliga aktiekursen under perioden 12–25 maj 2017. Optionerna har emitterats till marknadsmässiga villkor till ett pris av 2:75 kr per teckningsoption. Följande antal optioner har tecknats av insynspersoner i ledningen:

Jonas Regner, VD 75 000 optioner
Anna Ternéus, Ekonomichef   5 000 optioner
Daphne Jaeschke, Commercial Director   2 908 optioner
Carmen Peterson, Operations Director   5 000 optioner
Maria Frisk, Global Sales Director   5 000 optioner
Övriga anställda 29 917 optioner

Optionsprogrammet riktade sig enbart till anställda i bolaget. Programmet var inte öppet för styrelseledamöter eller anställda som även är styrelseledamöter. Maximal utspädning av aktiekapitalet vid fullt utnyttjande uppgår till 1,3 procent.

Fredrika Gullfot, styrelseordförande Simris Alg AB
Tel: +46 (0)761 345 474, email: gullfot@simrisalg.se

Denna information är sådan information som Simris Alg AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades av ovanstående kontaktpersoner för offentliggörande den 8 juni 2017 kl. 08:00 CET.