Simris Alg öppnar butik i New York

Första november öppnar Simris Alg en egen pop up-butik i hypade konceptvaruhuset Showfields på Manhattan, New York. Butiken är ett led i den pågående lanseringen av Simris® Algae Omega-3 i USA.

Första november är det premiär för skånska Simris Algs första egna butikssatsning i USA, med en pop-up i hypade konceptvaruhuset Showfields. Showfields är ett konceptvaruhus där innovativa varumärken inom design, mode och wellness visas upp i en inspirerande miljö med fokus på upplevelser. Varuhuset öppnades 2018 på Bond Street i trendiga NoHo på Manhattan, och har blivit mycket uppmärksammat för sitt banbrytande retailkoncept där konst, teknik, design och storytelling kombineras för en maximal shoppingupplevelse.

”De senaste månaderna har vi sett en stark tillväxt i försäljningen i USA. Vi har fått bekräftelse på vår product-market fit och att vår positionering verkligen funkar på USA-marknaden. Nu går vi in i nästa fas i lanseringen för öka volymerna i både butik och e-handel. Vår butik på Showfields är ett led i den satsningen,” kommenterar Fredrika Gullfot, grundare och VD.

”Showfields är en måste-destination inte bara för shoppingsugna, utan även för branschfolk som vill ha koll på vad som är nytt på marknaden. Självklart är vi där för att sälja, men också för att visa upp Simris® Algae Omega-3 för nya återförsäljare och samarbetspartners i USA.”

Simris Algs butik kommer att hålla öppet under Showfields ordinarie öppettider från 1 november till 15 februari 2021. Utöver den egna butiken på Showfields medverkar Simris Alg under hösten även i uppmärksammade pop up-satsningar i andras regi, såsom Pop Up Grocer i Brooklyn och Naked Bodega i samarbete med trendsättande hälso- och fitnesstudion The Well på Manhattan.

”Har man koll på det senaste i New York kommer det vara svårt att missa Simris,” avslutar Fredrika Gullfot.

FAKTA SIMRIS x SHOWFIELDS
Tid: 1 november 2020 – 15 februari 2021
Adress: 11 Bond Street, New York, NY 10012, USA
Öppettider: måndag – söndag 12-19
Webb: www.showfields.com

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som utvecklar bioaktiva ämnen från odlade alger. Bolaget har som mål och affärsidé att rädda hotade marina livsmiljöer genom att tillverka råvaror från odlade mikroalger, istället för från fisk och andra havslevande djur. Simris Alg grundades 2011 och driver idag en världsunik industriell algodling i Hammenhög på Österlen. Simris Algs första produkter säljs under det egna konsumentvarumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50 och epost ca@mangold.se.