Simris Alg publicerar årsredovisningen för 2018

Simris Alg AB (publ) har publicerat sin årsredovisning för verksamhetsåret 2018.

Ur VD-ordet:

”Innovation och entreprenörskap handlar per definition om
att ligga före marknaden. De långa åren som pionjärer kan te sig outsägligt sega och besvärliga, och många ger upp längs vägen. Men förr eller senare hinner marknaden ikapp. Ungefär så känns det med Simris Alg just nu, eller Simris som vi kallas utanför Sverige. Vi är mitt inne i ett oerhört intressant skifte i världen, där vi befinner oss i mitten av vad som liknar en perfekt storm.”

Årsredovisningen för 2018 finns tillgänglig att ladda ner på bolagets hemsida www.simrisalg.se/investerare. Simris Algs årsstämma hålls tisdagen den 8 maj 2019 klockan 17.00 på algfarmen, Herrestadsvägen 24A i Hammenhög.

Denna information är sådan information som Simris Alg AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades av ovanstående kontaktperson för offentliggörande den 16 april 2019 kl. 08:20 CET.

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen. Produkterna säljs under det egna varumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Västra Hamnen Corporate Finance, telefon 040-20 02 50 och email ca@vhcorp.se.