Simris Alg publicerar årsredovisningen för 2019

Simris Alg AB (publ) har publicerat sin årsredovisning för verksamhetsåret 2019.

Ur VD-ordet:

"På Simris Alg är vi kompromisslöst engagerade att lösa överfiskningen av världshaven, samtidigt som vi är världsledande pionjärer i utvecklingen av mikroalger som ny odlingsgröda och bioteknologisk produktionsplattform. Jag hoppas att våra drygt 4 000 aktieägare som hittills möjliggjort den satsningen är stolta över sitt bidrag till att på riktigt göra världen bättre och att föra utvecklingen framåt."

Årsredovisningen för 2019 finns tillgänglig att ladda ner på bolagets hemsida www.simrisalg.se/investerare. Simris Algs årsstämma hålls torsdagen den 4 juni 2020 klockan 11.00 på algfarmen, Herrestadsvägen 24A i Hammenhög. Som säkerhetsåtgärd på grund av coronapandemin uppmanas alla aktieägare att avstå från fysiskt deltagande vid stämman. Information om poströstning m.m. finns på hemsidan.

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen. Produkterna säljs under det egna varumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Västra Hamnen Corporate Finance, telefon 040-20 02 50 och email ca@vhcorp.se.