Simris Alg upptar lån för fortsatt utveckling och marknadssatsning i USA

Simris Alg har tagit upp ett lån om 10 MSEK för fortsatt drift och utveckling av bolaget till och med oktober 2019. Långivare är Formue Nord Markedsneutral A/S och lånet har beviljats till marknadsmässiga villkor. Simris Alg befinner sig i en intensiv utvecklingsfas med pågående lansering i USA, och kapitaltillskottet medför att satsningen kan fortsätta med oförminskad kraft.

Denna information är sådan information som Simris Alg AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades av ovanstående kontaktperson för offentliggörande den 12 februari 2019 kl. 07:58 CET.

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen. Produkterna säljs under det egna varumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Västra Hamnen Corporate Finance, telefon 040-20 02 50 och email ca@vhcorp.se.