Styrelsen i Simris Alg återkallar beslut om tilldelning av teckningsoptioner

Då ett formfel begicks vid emissionen av teckningsoptioner emitterade inom ramen för optionsprogram beslutat vid årsstämman den 8 maj 2019, har styrelsen beslutat att återkalla tilldelningen såvitt avser teckningsoptionerna riktade till styrelseledamöterna Fredrika Gullfot, Adam Springfeldt, Anders Frostenson, Louise Nicolin och Nils Andersson.

Övriga optioner inom ramen för programmet som tidigare har tilldelats anställda i Simris Alg har registrerats hos Bolagsverket.

Jonas Sohlman, CFO Simris Alg AB
Tel: +46 (0) 706 552 582, email: jonas@simris.com

Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen. Produkterna säljs under det egna varumärket Simris® Algae Omega-3, och riktar sig till en global marknad inom lifestyle, beauty och wellness. Simris Algs aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn SIMRIS och ISIN-kod SE0008091664. Certified Adviser är Västra Hamnen Corporate Finance, telefon 040-20 02 50 och email ca@vhcorp.se.