• SineQra Solutions AB/

Pressmeddelande Stockholm 19 augusti  Molntjänstföretaget SineQra lanserar marknadens bästa webb­hotell­erbjudande – Underlättar för företag att bör

Report this content

Molntjänstföretaget SineQra lanserar idag en ny webbhotellslösning för små och mellanstora företag. För 43 kr/mån får företagen marknadens bästa webbhotell utifrån funktionalitet och kvalitet. Från SineQras webbhotell kan företagen sedan enkelt börja använda fler molntjänster för att effektivisera och utveckla sin IT-administration.

SineQras webbhotellserbjudande gäller nu såväl Apache på Linux som IIS på Windows med stöd för PHP och .NET. Tjänsten omfattar ett obegränsat antal webbplatser och e-postadresser, anitvirus- och antispamskydd, daglig backup, stöd för Joomla och Wordpress m.m. (Se faktaruta nedan.)

-       Ett webbhotell är den enklaste formen av molntjänst och har funnits i många år. Vi ser det som en bastjänst som ska vara billig och lätt att starta med. Svårare är det inte för företag att börja lägga ut mer av sin IT-miljö i molnet. Sen kan de gå vidare i sin egen takt. Ju mer av IT-miljön som ett företag placerar i molnet, desto mer kan de minska kapitalbindningen, kapa direkta kostnader och frigöra tid från intern IT-administration. Våra lösningar gör IT-miljön mer skalbar och flexibel än tidigare samtidigt som det har en positiv miljöpåverkan, säger Lennart Johansson, grundare och delägare i SineQra Solutions.

Utöver webbhotell erbjuder SineQra allt IT-stöd små och mellanstora företag behöver för sin dagliga verksamhet i form av molntjänster. Det gäller tjänster som mail, samarbetsverktyg, CRM, och arbetsplatslösningar såväl som infrastruktur med dynamiska server­plattformar, datalagring och backup samt säkerhetslösningar som antivirus och spamfiltrering.

-       Vi är inriktade på företagsmarknaden och på att möta de krav företag ställer på sin IT-miljö. Vår tjänstepaketering är helt modulär. Du betalar bara för de tjänster du behöver. Vi är en helhetsleverantör och kan ta ansvar för hela kedjan, inklusive dataaccessen, samtidigt som vi är leverantörs-, databas- och plattforms­oberoende. Från ett juridiskt perspektiv garanterar vi att informationen lagras och administreras inom Sverige, säger Patrik Karlsson, grundare och delägare i SineQra Solutions.

För mer information

Lennart Johansson, grundare och delägare, +46 8 551 183 37, lennart.johansson@sineqra.com

Patrik Karlsson, grundare och delägare, +46 8 551 183 35, patrik.karlsson@sineqra.com

.

Faktaruta erbjudande webbhotell

Erbjudandet för webhotell för företag gäller såväl Apache på Linux som IIS på Windows med  stöd för PHP och .NET. Dessutom erbjuder vi obegränsat antal e-postadresser, med åtkomst via POP, IMAP och webbmail. Vad gäller databaser erbjuder vi stöd för både MySQL och Microsoft SQL Server.

Vi erbjuder även obegränsat antal webbplatser, fri besöksstatistik för webbplatser, antivirus- och antispamskydd samt daglig backup. Tjänsten har stöd för Joomla, Wordpress m.m. Under hösten kommer även ett CMS-system att integreras.

I erbjudandet ingår 1 GB webbutrymme, 5 GB mailutrymme och samt en (1) valfri databas. För kunder med krav på mer lagringsutrymme och/eller fler databaser finns flexibla paketeringar.

Högupplösta bilder finns på http://www.cisionwire.se/sineqra-solutions-ab

Om SineQra

SineQra Solutions AB är en helhetsleverantör av molnbaserade IT-lösningar och virtualisering för små- och medelstora företag och organisationer. SineQra tar ett helhetsansvar för sina kunders grundläggande IT-miljö och Internet-förbindelser. Datacenter i Sverige, Tyskland och i USA säkerställer en bred geografisk täckning utan avkall på individens eller företagets integritet. SineQra Solutions AB grundades 2008 och drivs idag av delägarna Lennart Johansson och Patrik Karlsson. SineQra uttalas [Sineku´:ra]

www.sineqra.com