SUPERSTJÄRNA HJÄLPER SINGELRINGEN TILL SUCCÉ I BRASILIEN

Report this content

Efter att ha lanserat ringen i Norden och Japan, styrde företaget Singelringen vidare mot sydväst. I slutet av november lanserades Singelringen på den brasilianska marknaden. Efter drygt en vecka har lika många ringa sålts där som under de första tre månaderna i Sverige! Tack vare ett gott samarbete med lifestyle butikskedjan FORUM, samt med en av Brasiliens största stjärnor, Carolina Ferraz, har inte bara stora försäljningsvolymer uppnåtts utan också en cool image.

Som fösta marknad på den amerikanska kontinenten valde Singelringen att lansera sin produkt på den brasilianska marknaden. ”Den största anledningen till att vi valde att gå in på den Amerikanska marknaden via Brasilien, är att jag hade ett mycket gott kontaktnät där borta. Vidare bekräftade dessa personer för mig att Singelringen ”garanterat” skulle bli en hit i Brasilien. Den passar deras kultur”, säger Johan Wahlbäck. Att ett antal modeller och filmstjärnor har identifierat sig med Singelringen och burit ringen med stolthet, har självklart hjälpt till att skapa ett stort intresse för produkten. Carolina Ferraz, kanske den största TV stjärnan för tillfället, har synts ett antal gånger på bild med Singelringen. ”Utomlands har människor en mycket mer positiv och naturlig inställning till konceptet än vad vi har här i Sverige. Man är nog lite fegare och lite mer orolig för hur folk skall uppfatta en”, jämför Johan Wahlbäck Brasilien med sina 170 miljoner invånare är den andra stora markanden efter Japan som Singelringen etablerat sig på. ”Det har varit väldigt viktigt för oss att lyckas på de två stora marknaderna vi gått in på; Japan och Brasilien. Det kommer att hjälpa oss mycket när vi inom kort skall gå in på ett par mycket intressanta marknader, avslutar Johan Wahlbäck, grundare till Singelringen AB