Årsmöte i SIRA

Report this content

Årsmöte i SIRA Vid årsmötet den 19 mars 2003 valdes följande styrelse i Swedish Investor Relations Association, SIRA, för verksamhetsåret 2003: Laurence Westerlund, SEB, ordförande Hans Uhrus, Proffice, internationellt ansvarig Tobias Norrby, Föreningssparbanken, kassör Madelene Sandgren, övrig ledamot Swedish Investor Relations Association - SIRA - är en branschförening för medlemmar som arbetar med finansiell kommunikation, Investor Relations, riktad mot kapitalmarknaden. SIRA har 75 medlemmar. Medlemmarna är verksamma i de största börsnoterade företagen i Sverige och ett ökande antal små och medelstora företag. SIRA är med i International Investor Relations Federation (IIRF), som har 22 nationella IR-föreningar anslutna. Föreningens ändamål är att · befrämja goda relationer mellan börsnoterade företag och deras aktieägare i Sverige och utomlands · vara ett forum för utbyte av erfarenheter och idéer mellan IR- ansvariga · samla och sprida information som är av betydelse för IR-verksamhet · befrämja goda relationer med institutioner och organisationer som är aktiva inom områden som rör börshandel, aktieinvesteringar, aktieanalys m m i Sverige och utomlands. Mer information finns på föreningens hemsida www.sira.org.se Kontaktinformation Laurence Westerlund, SEB, tillträdande ordförande, telefon 08-763 86 27 eller 070-513 45 33 Inga Lundberg, Taurus, avgående ordförande, telefon 08-522 233 64 eller 070-783 08 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00630/wkr0002.pdf