Ny styrelse i SIRA ( Swedish Investor Relations Association)

Report this content

I samband med föreningens årsmöte valdes en ny styrelse bestående av Anne Rhenman, Q-med (ordförande), Klaus Aurich, Vattenfall, Mikael Byström, Trelleborg samt Mattias Olsson, Atlas Copco. I takt med att kraven på finansiell information blir allt större ökar också kraven på de IR-ansvariga. SIRA vill därför verka för ökad kunskap bland sina medlemmar och för utbyte av erfarenhet och idéer. Den nyvalda styrelsen kommer också ansvara för den årliga nordiska IR-konferens som hålls i Stockholm i maj 2006. Årets nordiska IR-konferens hålls i år i Reykjavik den 26 maj under temat ”The Global Village of IR”. Förutom ett fullmatat program kommer IR Magazine för femte året dela ut IR Magazine Nordic Awards. Agenda finns på www.fft.is För ytterligare information eller om du är intresserad av att bli medlem i SIRA kontakta Anne Rhenman, + 46 709 74 90 15, a.rhenman@q-med.com eller Mikael Byström, + 46 708 55 21 69, mikael.bystrom@trelleborg.com