Ny styrelse i Swedish Investor Relations Association (SIRA)

Report this content

I samband med årsmötet den 7 maj utsåg SIRA en delvis förnyad styrelse som består av: Styrelseordförande Anne Rhenman-Eklund, Axfood och styrelsemedlemmarna Klaus Aurich, Vattenfall, Johan Ramsten, Hallvarsson & Halvarsson, Carl-Johan Wachtmeister, Sund Kommunikation, Margareta Lantz, Axis, Mikael Sjöblom, Trelleborg, Ingrid Zachrisson Östhols, OMX.
Nya styrelsesuppleanter är: Madelene Gummesson, ICA och Jakob Ivarsson, Solberg.

Swedish Investor Relations Association, SIRA, är en svensk branschförening för personer som huvudsakligen arbetar med investerarrelationer. Föreningen startade den 23 januari 1995. Idag har föreningen cirka 180 medlemmar, främst från börsnoterade företag. Föreningen har välkomnat över 100 nya medlemmar under de två senaste åren. Medlemmarna i SIRA har tillträde till ett stort och kompetent nätverk.

Verksamheten inriktar sig främst på erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling. Föreningen arrangerar ett antal medlemsmöten varje år och flera nätverksmöten som stöder föreningens mission att sätta ”Best Practise” standard för Investor Relations. Medlemmarna hålls kontinuerligt underrättade om aktuella IR-evenemang, konferenser, publikationer och utbildningar per mail och på vår hemsida www.sira.org.se

SIRA är med i International Investor Relations Federation (IIRF) som har 24 nationella IR-föreningar anslutna. Se www.iirf.org – About IIRF – Members Societies. SIRA är även aktiv i det nordiska samarbetet mellan syster-organisationerna i de fem länderna Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige.

Den årligen återkommande Nordic Investor Relations Conference arrangeras i år av den danska föreningen Dansk Investor Relations Forening, DIRF. Evenemanget äger rum den 18 juni i Köpenhamn. För närmare information se under www.sira.org.se och Kalendarium.