Pressinbjudan: Ett nytt it-landskap innebär nya säkerhetsrisker

Hur påverkar sociala medier och ”cloud computing” säkerhetsarbetet? Vilka är styrelsernas vanligaste it-missar? Vilka standarder är ett stöd i säkerhetsarbetet? Det är några av frågorna som diskuteras på informationssäkerhetsbranschens årliga konferens – Rätt Säkerhet 2010.

SIS, Swedish Standards Institute arrangerar konferensen som ger en aktuell bild av utvecklingen i Sverige och internationellt och beskriver de nya hoten och de nya lösningarna. Årets tema är Ledarskap och teknik för informationssäkerhet. Talare är bland andra Jan-Olof Andersson från Läkemedelsverket, Martin Bergling från IBM och Nils Daniels från TeliaSonera. Tid: 5 maj 2010, kl. 08:30-17:00 (Mingel med tilltugg efter föreläsningarna.) Plats: Piperska Muren, Scheelegatan 14, Stockholm Program: Program, talare och anmälan på www.sis.se/rattsakerhet Journalister är välkomna att anmäla sig till Erika Messing, erika.messing@sis.se Rätt Säkerhet 2010 arrangeras av SIS, Swedish Standards Institute. SIS bidrar till effektivisering och förenkling av våra kunders verksamhet genom standardisering. För ytterligare information: Bengt Rydstedt, projektledare SIS, 08-555 520 28, bengt.rydstedt@sis.se Erika Messing, pressansvarig SIS, 08-555 520 97, erika.messing@sis.se