SIS flyttar till nya Hagastaden 2017

SIS, Swedish Standards Institute, har tecknat ett hyresavtal med NCC för kontor vid Torsplan 2 i nya Hagastaden. Inflyttning sker runt årsskiftet 2016/17. SIS bidrar till gemensamma lösningar och standarder som underlättar handel och export men också för den offentliga sektorn att effektivare utföra sina uppdrag. På Torsplan 2 skapas nu en ny toppmodern mötesplats för kunder, medlemmar och medarbetare.

SIS har dagliga kontakter med experter inom exempelvis miljö-, medicin- och industriteknik. Visionen för Nya Hagastaden är att 2025 vara ett av världens främsta ”Life Science-områden”.

– SIS är mycket nöjda med överenskommelsen. Den innovativa och forskningsinriktade miljö som kommer att byggas upp i Hagastaden är rätt för att vi ska kunna fortsätta utvecklas på ett optimalt sätt, säger Thomas Idermark, VD på SIS.

NCC har ambitionen att certifiera Torsplan 2 i den högsta nivån ”Outstanding” enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Byggnaden blir därmed ett av få projekt i världen med den högsta miljöklassen.

– SIS medarbetare kan se fram emot en arbetsplats som möter de högsta miljökraven i världen, säger Olle Forsberg, regionchef på NCC.

Kontakta SIS Flyttgeneral Helene Edmark, 0707- 48 31 23.
Pressansvarig SIS, Emelie Robertsson, 0704 - 26 05 91.

SIS är en ideell organisation som projektleder experter från olika branscher som vill utveckla standarder tillsammans inom sin bransch. Vi säljer också standarder, utbildningar och rådgivning. SIS är en del av det europeiska (CEN) och globala (ISO) nätverk som utarbetar internationella standarder. Standarder främjar handel över gränser och bidrar till att processer och produkter blir säkrare. SIS är en fristående ideell förening med medlemmar från både privat och offentlig sektor. SIS omsatte 2014 MSEK 240 och har cirka 170 anställda.