Efterlängtad konstgräsplan invigs på Gärdesskolan

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, har under vintern 2016-2017 byggt en ny konstgräsplan på Gärdesskolans skolgård. Konstgräsplanen kommer att vara bokningsbar genom Idrottsförvaltningen i Stockholms stad.

Behovet av fler platser för rörelse är enormt i Stockholm. SISAB, Idrottsförvaltningen och Utbildningsförvaltningen har som gemensamt uppdrag att tillgängliggöra fler ytor för detta ändamål. Den nya konstgräsplanen är ett exempel på ett lyckat samarbete.

- En ny konstgräsplan på Gärdesskolan är mycket efterlängtat av idrottsrörelsen. Genom att samplanera idrottsytor med skolor kan nya idrottsytor byggas. Skolan kommer på dagarna kunna använda konstgräsplanen och föreningslivet kommer kunna använda den på kvällarna. Det är ett smart sätt att utnyttja våra gemensamma resurser, säger Emilia Bjuggren (S), Arbetsmarknad- och idrottsborgarråd i Stockholms stad.

Som fastighetsägare ser SISAB positivt på att skolgården används även utanför skoltid.

- Skolan mitt i byn till glädje för alla stockholmare, är vår vision. Gärdesskolans konstgräsplan är ett paradexempel på smart användning av stadens resurser, säger Olle Burell (S), skolborgarråd tillika SISAB:s styrelseordförande.

Jacob Landin
Kommunikationchef