Invigning av Sveriges första officiella käpphästarena

Välkomna att tillsammans med SISAB, Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning och över hundra elever inviga Sveriges första officiella käpphästarena placerad i Fruängen, i södra Stockholm.

Käpphästarenan öppnar den 3 juni och invigs samma dag kl 10.00.

Käpphästarenan är öppen för allmänheten dygnet runt. Det finns hoppbana, dressyrbana och självklart stall och uppställningsplatser där käpphästarna kan vila.

Stockholms barn och unga kommer att kunna ta med sin käpphäst och hänga med kompisarna på Käppis i sommar. I höst anordnar Stockholms Läns Ridsportförbund SM i Käpphäst på arenan.

Adress: Elsa Brändströms gata 60, Fruängen
T-bana: Fruängen

Varmt välkomna hälsar SISAB.

Program:

10.00 Claes Magnusson, vd SISAB, hälsar välkomna
10.05 Anni Björkskog, Arkitekt SAR/MRA, presentation av arenan
10.10 Anneli Grimborg, verksamhetschef Stockholms Läns Ridsportförbund, berättar om SM
10.15 Bandklippning
10.20 Tid för intervjuer, bokas via Jacob Landin, kommunikationschef SISAB

11.00 Avslut

Jacob Landin
Kommunikationchef
jacob.landin@sisab.se

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är ett kommunalt bolag inom koncernen Stockholm Stadshus AB. Vår målsättning är att erbjuda utbildningsmiljöer med kvalitet, sund ekonomi och långsiktig miljöhänsyn. Bolaget äger 600 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar SISAB cirka 1,8 miljoner kvadratmeter, där mer än 200 000 människor vistas dagligen.