Ny förskola i Rågsved

I Rågsved ökar behovet av fler förskoleplatser och nu tar SISAB och skolborgarrådet Olle Burell (S) första spadtaget till en ny förskola i stadsdelen.

– Det är jättekul att vi kan erbjuda Rågsveds allra yngsta en sådan fin förskola. Lokalerna är utformade med fokus på barnens och personalens bästa, säger Olle Burell.

I dag finns det en förskola på tomten och barnen som går där kommer att flytta in i den nya förskolan i slutet av nästa sommar. Den befintliga förskolan är uppdelad på två avdelningar och den nya är planerad för 108 barn och sex avdelningar.

– Barnen kommer att delta på första spadtaget till deras nya förskola. Det är alltid kul att få dela denna upplevelse med barnen och personalen som sen kommer att använda byggnaden, säger Claes Magnusson, vd för SISAB.

Kostnaden för projektet beräknas till 48 miljoner kronor.

Välkommen till det första spadtaget för den nya förskolan på Bjursätragatan 72, fredagen 25 augusti klockan 13:30.

Thomas Bergsell

thomas.bergsell@sisab.se

Ömer Oguz

Pressekreterare för skolborgarrådet Olle Burell.

mobil: 076-122 92 34,

omer.oguz@stockholm.se