Pressinbjudan: Invigning av förskolan Fiberpennan

På Hägerstensåsen har SISAB färdigställt förskolan Fiberpennan, en förskola med åtta avdelningar och en förskoletomt perfekt för barnens lek och lärande. Det firas med en invigning på förskolan den 18 oktober kl 15.00.

– Det bästa med mitt jobb är när vi levererar en ännu bättre utbildningsmiljö till våra kunder, både vid färdigställda byggprojekt eller vid renoveringar och underhåll. På Hägerstensåsen inviger vi nu en helt ny förskola med åtta avdelningar och en fantastisk förskoletomt. I den här förskolan har köket en ovanlig placering som vi har löst med bra transportvägar och smarta hisslösningar, säger Claes Magnusson, vd SISAB.

–  Fiberpennan är verkligen en förskola som är byggd så det blir bra för alla, både för barnen och för pedagogerna. Att köket och personalutrymmena ligger för sig högst upp i huset ger jättestora fördelar. Det blir gott om ostört sammanhängande utrymme för verksamhet med barnen, och ökar förutsättningar för samarbetet mellan grupper. Vi jobbar alltid med små barngrupper så det inte blir otryggt eller rörigt, fast vi har en stor verksamhet. Det sätt som lokalerna är utformade stödjer verkligen oss i det arbetssättet. Utemiljön är såklart helt fantastisk. Uterummet är lika viktig som innerummet för oss, eftersom hälften av gänget kan vara ute och hälften inne. Barnen har en egen skog till och med! Det blir aldrig trångt. Ute jobbar vi med zoner på gården, så att du som vårdnadshavare alltid kan möta dina pedagoger på din del av gården. Vi är verkligen glada över att ha fått möjlighet att vara på den här fina förskolan och platsen, säger Marie Eriksson, rektor för Midsommarkransens förskolor där Fiberpennan ingår.

Förskolan invigs fredag den 18 oktober kl 15.00
Adress: Förskolan Fiberpennan, Fastlagsvägen 68

Thomas Pella Bergsell

thomas.pella.bergsell@sisab.se

Citat

Det bästa med mitt jobb är när vi levererar en ännu bättre utbildningsmiljö till våra kunder.
Claes Magnusson, vd SISAB.