• SISAB/

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, inviger förskolan Fågelboet i Skarpnäck

Bygget av förskolan Fågelboet påbörjades i september 2015 och stod klart i november 2016. I januari 2017 flyttade verksamheten in i lokalerna.

– När Skarpnäck får ett nytt litet förskolepalats är det en symbol för att vi sätter barnen i centrum och satsar på en arbetsmiljö som är bra även för alla vuxna som bedriver utbildning av hög kvalitet, säger Olle Burell (S), skolborgarråd och styrelseordförande i SISAB.

Förskolan Fågelboet är en ny förskola med plats för cirka 108 barn.

– Behovet av elevplatser i Stockholm är enormt och nu har vi levererat ännu en förskola. För oss på SISAB är det viktigt att leverera moderna och ändamålsenliga lokaler till barn och personal. Vårt uppdrag är att bygga hållbart. Då blir det bra för de som vistas i lokalerna, miljön och ekonomin, förklarar Claes Magnusson, VD SISAB.

Arkitekt är Stefan Östman, Liljewalls Arkitekter och generalentreprenör var Erlandssons Bygg.

Pressinbjudan:

Invigningen äger rum tisdagen den 2 maj 2017. Öppet hus från klockan 15.00 och invigning klockan 16.00 på Förskolan Fågelboet, Kanslervägen 38 i Skarpnäck.

Per Thunman, avdelningschef VD-stab SISAB, kommer att invigningstala.

För dig som vill deltaga på invigningen kontakta:

Jacob Landin, kommunikationschef SISAB

Jacob Landin