SISAB bjuder in till marknadsdag på Nordbygg 2020

På morgonen den 22:a april anordnar SISAB en marknadsdag för byggbranschen på Nordbygg 2020. SISAB, som är Stockholms stads skolfastighetsbolag, har en projektportfölj värd 25 miljarder kronor och har som mål att fram till 2040 utöka kapaciteten med 50 000 elevplatser.

Över en värmande grötfrukost kommer representanter från SISAB presentera nya spännande projekt och framtida upphandlingar av skolor och förskolor i Stockholm samt diskutera aktuella ämnen inom skolbyggnad.

- Inom de närmaste åren ska vi investera flera miljarder i Stockholms nya och befintliga utbildningsmiljöer. För att skapa så mycket värde som möjligt för varje skattekrona behöver vi ha en bra dialog med branschen, säger Claes Magnusson, vd SISAB.

Eventet äger rum innan mässan öppnar för besökare och efter marknadsdagen har du som anmält dig fritt inträde till Nordbygg. Då kan du också passa att besöka SISAB:s monter, fullspäckad med spännande projekt och lösningar!

Anmäl dig och ditt företag redan idag via länken:

Har du frågor kring marknadsdagen eller SISAB:s närvaro på Nordbygg, kontakta konrad.szczesny@sisab.se.

Konrad Szczesny
Marknadskoordinator SISAB
konrad.szczesny@sisab.se

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är ett kommunalt bolag inom koncernen Stockholm Stadshus AB. Vår målsättning är att erbjuda utbildningsmiljöer med kvalitet, sund ekonomi och långsiktig miljöhänsyn. Bolaget äger 600 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar SISAB cirka 1,8 miljoner kvadratmeter, där mer än 200 000 människor vistas dagligen.

Citat

Inom de närmaste åren ska vi investera flera miljarder i Stockholms nya och befintliga utbildningsmiljöer. För att skapa så mycket värde som möjligt för varje skattekrona behöver vi ha en bra dialog med branschen.
Claes Magnusson, vd SISAB