SISAB förstärker på projektavdelningen

Behovet av nya elevplatser är fortsatt stort och nu förstärker SISAB sin organisation med två nya topprekryteringar av projektområdeschefer; Peter Jernberg och Pia Lundgren.

– Med vårt uppdrag följer ett stor ansvar och då är det tryggt att vi kunna rekrytera två så pass kunniga personer till SISAB, säger Anders Eklund, chef för projektavdelningen.

Byggtakten för skolor och förskolor är fortsatt hög. De senaste tre åren har SISAB tillskapat cirka 15.000 nya elevplatser och nästa år är målet ytterligare 5000 elevplatser. Förutom ny-, om- och tillbyggnader så kvarstår ett fortsatt stort behov av tillfälliga lösningar. Därför har SISAB tillskapat ett nytt projektområde med fokus på bland annat paviljonguppställningar. Där kliver Peter Jernberg in som ny chef. De senaste två åren har SISAB ställt upp paviljonger med en kapacitet på drygt 3.000 elevplatser.

– Självklart vill vi helst bygga nytt men paviljonger hjälper oss inom staden att skaffa fram bra och nödvändiga lokaler snabbt, säger Anders Eklund.

Peter Jernberg kommer närmast från konsultfirman Erfator där han i sin senaste roll projektledde många av SISAB:s paviljonguppställningar. Peter har redan börjat sin nya tjänst och Pia Lundgren arbetar idag som projektområdeschef på Akademiska hus och börjar på SISAB i februari nästa år.

– Pia känner SISAB sedan tidigare och hennes kompetens kommer att vara stort bidrag till att vi når stadens mål och behov, säger Anders Eklund.

Thomas Pella Bergsell

thomas.pella.bergsell@sisab.se