SISAB:s inviger tillbyggnad av Herrängens skola i Älvsjö

Under två års tid har SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB byggt till på Herrängens skola med en ny byggnad. Byggnaden inrymmer 190 nya elevplatser och kostnaden uppgår till 115 miljoner kronor.

Den nya byggnaden på skolans område innehåller klassrum och fritids, tillagningskök, matsal, idrottssal och expedition. Lokalytan är 2 200 kvm. I samband med framtagandet av den nya skolbyggnaden har också en utomhusscen byggts. Det konstnärliga uttrycket till scenen heter ”Soundsculptures” och är två formgivna rostfria öron med inbyggda högtalare!

– En älskad skola med vacker arkitektur får snart plats för ännu fler elever, vilket stärker Herrängen som attraktiv stadsdel där barnen får stå i centrum, säger Olle Burell (S), skolborgarråd och styrelseordförande i SISAB.

– Den nya byggnaden på Herrängens skola möter dagens krav på tillgänglighet och ändamålsenliga lokaler. Byggnaden passar bra in på skolområdet, har moderna utbildningsytor och är energisnål vilket är viktigt för oss som fastighetsägare, förklarar Claes Magnusson, VD SISAB.

Arkitekt Stella Lindstam, Modellera och entreprenör BTH Bygg.

Pressinbjudan:

Invigningen äger rum torsdagen den 4 maj klockan 13.00 Konvaljestigen 15, Älvsjö.

Claes Magnusson, VD SISAB kommer att invigningstala.

För dig som vill deltaga på invigningen kontakta:

Thomas Bergsell, pressansvarig SISAB