• SISAB/

SISAB uppgraderar Stockholms hotell- & restaurangskola med exklusivt chokladrum

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, har fått i uppdrag av Utbildningsförvaltningen att iordningsställa ett chokladrum samt två bagerier i Stockholms hotell- & restaurangskola, Globen. De ombyggda lokalernas sammanlagda yta är på ungefär 300 kvadratmeter och kostnaden uppgår till cirka 16 miljoner koronor. Byggherre har Söderby Entreprenör AB varit.

Stockholms hotell & restaurangskolan
På bilden: Patricia Musau och Ninib Lahdo, i klass RL15a
Fotograf: Stjepan Papac

Ombyggnationen av skolan startade i juni år 2016 och den 25 januari är det invigning.

-Vid sådana här speciella verksamheter krävs det ytterst hög kvalitet på all utrustning och inredning. I chokladrummet finns till exempel specialbeställda tempererade marmorbänkar för att eleverna på ett professionellt sätt ska kunna arbeta med choklad, förklarar Claes Magnusson, VD SISAB.

Storköksbyrån har, genom Johan Öberg, ritat lokalerna och med stor kompetens och lyhördhet för kundens specifika behov, detaljplanerat bagerierna och chokladrummet.

-En stor utmaning med ombyggnationen är att vi bedrivit byggverksamhet samtidigt som det pågår undervisning. Dessutom ställer professionell restaurangutbildning ytterst höga hygienkrav som SISAB naturligtvis måste ta hänsyn till under byggtiden, berättar Claes Magnusson.

Pressinbjudan:

Invigningen äger rum onsdagen den 25 januari klockan 14.00-15.00 på Stockholms hotell och restaurangskola, Arenavägen 60.

För dig som vill deltaga på invigningen kontakta:

Karin Bergman, pressansvarig SISAB

Karin.bergman@sisab.se