Sistaminuten.se en framgångssaga på facebook

Report this content

På mindre än sju månader har sistaminuten.se med sina systersajter i Norge och Danmark ökat antalet facebookvänner från cirka 20.000 till över 200.000 vänner idag. Facebook Sverige har över 4,8 miljoner användare och en kanal som blir allt viktigare för att nå ut och kommunicera med kunder.

”Facebook är en viktig del i vår kommunikation och det är här vi har möjlighet att inspirera och prata med våra vänner, svara på frågor och få en snabb respons,” säger Ulrika Löfdahl, marknadsansvarig på sistaminuten.se.

”Det är även här vi snabbt kan få ut viktig information om förseningar, strejker eller reseavrådan,” menar Ulrika. ”Det går inte bara att starta en facebook-sida och sen tro att folk ska hitta dit, det förstod vi ganska snabbt.” Nyckeln till framgång har förutom noggrant utvalda bilder och snabb respons, varit tävlingar, men inte vilka tävlingar som helst.

”Den första tävlingen vi gjorde pågick under en hela juni 2012, och med nya resevinster varje dag. Det hela gick ut på att man skulle fylla i nummer på två flygplanssäten så snabbt som möjligt, då dessa bara visades under några minuter. Tävlingen skapade nästintill hysteri bland de som deltog och var en stor framgång. ”Vi som höll i det hela och särskilt kundservice, hade några svettiga veckor,” skrattar Ulrika.

Ulrika Löfdahl

Marknadsansvarig Sverige

Email: ulrika@solfaktor.com

www.solfaktor.se
www.sistaminuten.se

Sistaminuten.se är en del av Reisegiganten AS, en stor nordisk aktör inom förmedling av resor och charterverksamhet. Verksamheten omfattar flera av de största resenätportalerna i Norden, bl.a solfaktor.se/no och restplass.no.

Taggar: