• Site Talk/

Kaxig uppstickare i communityvärlden - sitetalk.com ”Säkerhet och integritet ledorden”

Report this content

Säkrare community där användarna tar kontroll och skyddar sina privatliv online, så ser nya generationens nätgemenskap ut. Sitetalk.com är först i världen att ta in en hel community in i en desktop applikation och erbjuder utöver en säker plattform lojalitetspoäng för nedlagd nättid, aktiviteter och för inbjudna vänner. Bonuspoäng som sedan omvandlas till rabatter i nätbutiken, i utbildning, resor eller kan skänkas till välgörenhetsprojekt. Medlemmar tjänar helt enkelt på att nätverka och chatta.

”Det är dags för en frisk fläkt i communityvärlden där medlemmarna är med från början och kan vidareutveckla tjänster och produkter”, säger Sebastian Greenwood projektledare sitetalk.com. ”Vi är först i världen med att plocka in en hel community in i en gratis desktop applikation. Allt för att öka säkerheten och den personliga integriteten andra nätgemenskaper inte klarat av. Användarna kan då ta bättre kontroll och skydda sina privatliv online. Bland annat behåller de sina bildrättigheter och kan när som helst radera sin profil”.

2010 ses som uppbyggnadsåret och utöver säkrare communityfunktioner som profilsida, chatt och meddelanden, möjlighet att dela, ladda upp bilder och skapa grupper erbjuds också medlemmar nya fördelaktiga tjänster och produkter kontinuerligt. Bland annat kommer det att finnas en speciell nätbutik (Sitetalk Mall), välgörenhetsprojekt (Sitetalk Care), utbildningar (Sitetalk Academy) och resevaruhus (Sitetalk Travel).  En annan närstående lansering är Sitetalk Mobile, som erbjuder unika fördelaktiga telefonitjänster för medlemmarna.

Bonuspoäng när du nätverkar

Men det som framförallt skiljer sitetalk.com från tidigare globala nätgemenskaper är dess lojalitetssystem, som ger bonuspoäng för nedlagd tid på nätet, nya inbjudna vänner, dina och deras aktiviteter. En funktion som sedan lång tid använts av både flygbolag och butikskedjor

”I andra communities spelar det ingen roll om du har 50 eller 5000 vänner”, fortsätter Sebastian. ”Hos oss tjänar du på att vara aktiv och nätverka. Ju fler vänner du bjuder in och ju aktivare du och din vängrupp är, desto fler bonuspoäng får du som sedan kan omvandlas till rabatter vid köp i vår nätbutik eller som du kan skänka till välgörenhetsprojekt. Här tjänar du på att nätverka och att gå med redan nu”.

För mer information, intervjuer och högupplösta bilder kontakta:

Sebastian Greenwood, projektledare Sitetalk.com, sebastian@sitetalk.com +46-707-91 57 36

Sitetalk.com startades sommaren 2009 av Unaico med huvudkontor i Hong Kong. Under februari 2010 lanserades det världsomspännande sociala nätverket som idag har 160 000 medlemmar. 2010 ses som ett uppbyggnadsår då nya funktioner implementeras kontinuerligt, varav första lanseringen är betaversionen av Sitetalk Desktop Applikation med Sverigepremiär 8 juni. Andra inplanerade funktioner är Sitetalk Mall, Sitetalk Care, Sitetalk Mobile, Sitetalk Academy och Sitetalk Travel. Målsättningen är att under 2010 nå en miljon medlemmar.

Mer info finns på www.sitetalk.com