Vi välkomnar Sjöräddningssällskapet

Report this content

Vi välkomnar stolt Sjöräddningssällskapet som kund till SiteDirect. Tillsammans skall vi hjälpa sällskapet att ta fram en lösning som hjälper alla de 2200 frivilliga att hitta rätt reservdel till sina cirka 230 räddningsbåtar som finns längs våra kuster och i våra största sjöar.

Lätt kunna hitta rätt reservdel - smidig administration – smidiga integrationer - komma igång snabbt, var några av målen med valet av lösning.

Sjöräddningssällskapet - Frivilliga sjöräddare sedan 1907

Sjöräddningssällskapet är en ideell förening med många frivilliga och en liten administration. Så har det varit sedan starten 1907. Sällskapet har 72 räddningsstationer och fler än 230 räddningsbåtar längs våra kuster och i våra största sjöar.

Och 2 200 frivilliga sjöräddare som är beredda att rycka ut, dygnet runt, året om. Inom 15 minuter är räddningen på väg när larmet går. Sjöräddningssällskapets arbete drivs framåt tack vare många ideella insatser.

Tillsammans räddar vi liv till sjöss! Lanseringen av den nya sajten kommer att ske under våren 2020.

Läs mer om Sjöräddingssällskapet: https://www.sjoraddning.se

Mer information:
Robert German, försäljningsansvarig
robert.german@sitedirect.se

Om SiteDirect
SiteDirect grundades 2000 och en av Sveriges ledande webb- och e-handelsplattformar för både B2B och B2C. Plattformen är skalbar och komplett och samtidigt flexibel och enkel att jobba med. SiteDirect-plattformen finns i flera paketerade lösningar, bland annat GO Web (webbplats), GO Product (produktwebb), GO Commerce (e-handel) och SiteDirect Retail (större system med flera nätbutiker/webbplatser). Till dessa paket finns många plugins och möjlighet till integration med tredjepartssystem via connectorer.

Plattformen utvecklas i Växjö, Småland :-) och ingår i koncernen Combined Excellence AB.

Mer info: www.sitedirect.se

Taggar: