Vi välkomnar vår nya kund Interbuild till SiteDirect GO Commerce!

Report this content

Ny kund Interbuild live på 4 dagar! Interbuild är sedan 1995 engagerade i design, utveckling, inköp och försäljning av massiva trämöbler över hela världen. Interbuild säljer bland annat bänkskivor, massiva trägolv, utemöbler och balkongmöbler i akacia. De marknadsför även trämöbler för inomhus bruk och möbler till badrumsinredning.

Interbuild lanseras tillsammans med vår partner Ngine som är experter på kommunikation och konverteringshöjande insatser inom e-handel.

Vi är mycket stolta över att vi tillsammans med vår partner Ngine har lanserat Interbuilds nya webbshop. Från att vi fann varandra till att vi lanserade tog det enbart 4 dagar, det är vad vi kallar smidigt och enkelt! Detta var möjligt genom vår grymma accelerator GO Commerce Start-up

Jan Rudhede, VD på Interbuild, om SiteDirect GO:

“Vi var ute efter en flexibel plattform som kan hantera våra olika produkter och behov, samt en stabil plattform för vår växande marknad både i Sverige men också för etablering i övriga Europa. Valet föll på SiteDirect för att vi snabbt kunde komma igång med att sälja. Enbart 4 dagar efter beslut var vår e-handel lanserad och första ordern kom bara några minuter efter lanseringen. Vi är väldigt nöjda med SiteDirect som webbplattform och Ngine, som samarbetspartner"

Lösningen baserar sig på senaste version av SiteDirect GO Commerce med helt nytt användargränssnitt och Headless Commerce som har levererats tillsammans med vår partner Ngine.

Se mer på www.interbuild.se

Interbuilds e-handel är en GO Commerce med grymma funktioner som till exempel:

• Kopplingar till sociala medier
  • Kraftfull kampanjmotor
  • Snygg responsiv design
  • Snabbkassa med EcsterPay

Mer information:
Daniel Teglander, VD SiteDirect
daniel.teglander@sitedirect.se

Om SiteDirect
SiteDirect grundades 2000 och en av Sveriges ledande e-handelsplattformar för både B2B och B2C. Plattformen är skalbar och komplett och samtidigt flexibel och enkel att jobba med. SiteDirect-plattformen finns i flera paketerade lösningar, bland annat GO Product (produktwebb), GO Commerce (e-handel) och SiteDirect Retail (större system med flera nätbutiker/webbplatser). Till dessa paket finns många plugins och möjlighet till integration med tredjepartssystem via connectorer.

Plattformen utvecklas i Växjö, Småland :-) och ingår i koncernen Combined Excellence AB.

Mer info: www.sitedirect.se

Taggar: