Årsstämmokommuniké 2015

Sivers IMA Holding AB (publ) har den 6 maj 2015 hållit årsstämma där det i huvudsak beslutades;

Fastställande av årsredovisning och revisionsberättelse

Årsstämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen avseende bolaget, att vinstdisposition skulle ske i enlighet med den fastställda balansräkningen, och att ingen utdelning skulle utgå samt att bevilja ansvarsfrihet åt verkställande direktör och styrelsens ledamöter.

Val av styrelsemedlemmar

Till styrelsemedlemmar omvaldes Björn Norrbom (ordförande), Ingrid Engström, John Fällström och Dag Sigurd. Det beslutades att arvodet skall utgå med 150 000 kr till Björn Norrbom och 100 000 kr till övriga styrelse-medlemmar.

Nyval av revisor

Årsstämman valde Deloitte, med huvudansvarig revisor Erik Olin, som bolagets revisor.

Bemyndigande om nyemission av aktier

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma fatta beslut om nyemission om högst 3 000 000 aktier, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna mot kontant betalning och/eller med bestämmelse om apport eller kvittning eller eljest med villkor.

Skälet till avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt skall kunna ske är att kunna underlätta erforderlig kapitalanskaffning för att utveckla egna strategiska nyckelkomponenter och skapa bättre förutsättningar för bolaget att möta den ökande efterfrågan på bolagets produkter. Om nyemission sker mot kontant betalning med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt skall emissionsvillkoren vara marknadsmässiga.

I bolaget fanns vid datumet för bolagsstämman 19 298 760 aktier och röster. Aktieägare med 4 665 973 aktier och röster, motsvarande 24,18 procent av den totala aktiestocken, deltog i bolagsstämman.

Robert Ekström,
Tel. 0733-552 602