• Sivers Semiconductors/

Rothesay ökar sitt ägande genom att förvärva 2 700 000 aktier i Sivers Semiconductors av dotterbolags-VD, som säljer aktier för att betala skatt

Sivers Semiconductors AB (”Sivers") meddelar att huvudägaren Rothesay Limited, har förvärvat 2 700 000 aktier av Harish Krishnaswamy, medlem i Sivers’ ledningsgrupp och vd för dotterbolaget Sivers Wireless. Harish, som var medgrundare av och tidigare CTO för MixComm, har sålt aktier för att betala skatt som uppkom i samband med försäljningen av MixComm till Sivers.

Harish Krishnaswamy har efter försäljningen ett kvarvarande ägande i Sivers om 7 663 371 aktier, motsvarande 3,58% av kapital och 3,60% av rösterna.

Försäljningen har enbart gjorts för att betala skatt för skatteåret 2021 som uppstod i samband med försäljningen av MixComm till Sivers. Mitt kvarvarande innehav i Sivers är fortfarande min i särklass största privatekonomiska investering och jag har en stark tilltro till Sivers' framtid,” säger Harish Krishnaswamy, vd för Sivers Wireless.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Storm
VD, Sivers Semiconductors
E-post: anders.storm@sivers-semiconductors.com
Tel: +46 (0)70 262 63 90

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som levererar integrerade chip och moduler genom sina två affärsområden Wireless och Photonics. Wireless utvecklar millimetervågsprodukter för avancerade 5G-system för data- och telekommunikationsnät och satellitkommunikation. Portföljen inkluderar RF-transceivers, beamforming front end-IC:er, integrerade millimetervågsantenner, repeaters och mjukvarualgoritmer för optimal RF-millimetervågsprestanda. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter för optiska fibernätverk, sensorer och optisk fiberkommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://www.sivers-semiconductors.com

Citat

Försäljningen har enbart gjorts för att betala skatt som uppstod i samband med försäljningen av MixComm till Sivers. Mitt kvarvarande innehav i Sivers är fortfarande min i särklass största privatekonomiska investering och jag har en stark tilltro till Sivers' framtid.
Harish Krishnaswamy, vd för Sivers Wireless