Sivers Photonics livedemonstrerar CW-WDM MSA-kompatibel DFB-laser med Ayar Labs Supernova™ på OFC 2023

San Diego, Kalifornien, USA - Sivers Semiconductors AB:s dotterbolag, Sivers Photonics, ställer ut och livedemonstrerar sina CW-WDM MSA-kompatibla DFB-lasrar vid mässan OFC (Optical Fiber Communication Conference and Exhibition) på San Diego Convention Center i San Diego, Kalifornien, USA, 5–9 mars.

Sivers Photonics finns i monter 5400, 7–9 mars. Teamet från Sivers ser fram emot att visa upp sitt sortiment av anpassade fotoniska III-V-enheter, med fokus på sin CW-WDM MSA- kompatibla-8-våglängds-O-band-CW-DFB-laser. Denna laserteknologi gör det möjligt för integrerad fotonik att stödja den växande efterfrågan på förbättrade internettjänster vid lägre energiförbrukning och till lägre kostnader.

Efter en framgångsrik demo på ECOC 2022 samarbetar Sivers Photonics återigen med Ayar Labs och visar Sivers Photonics 8-våglängds-DFB-lasrar integrerade i Ayar Labs optiska multi-våglängdskälla, Supernova™. Tekniken möjliggör avancerade optiska sammankopplingar för ultrahög hastighet för användning i nästa generations applikationer, inklusive CPO, HPC och AI. Demonstrationen kommer att göras vid Sivers Photonics monter 5400. Ayar Labs finns i monter 6008.

”Vi är glada över att livedemonstrera våra DFB-lasrar med Ayar Labs för alla besökare på OFC. Vårt pågående partnerskap är avgörande för att driva teknik i framkant och erbjuda lösningar för optiska sammankopplingar i ultrahög hastighet för nästa generations applikationer”, säger Billy McLaughlin, vd Sivers Photonics.

”Årets första kvartal inkluderar både MWC och OFC, de två viktigaste årliga mässorna för våra affärsområden. Att demonstrera våra DFB-lasrar med 8-våglängder på OFC visar hur otroligt långt vår DFB-teknik kommit. Understödda av vår partner Ayar Labs visar våra indiumfosfidlasrar prestanda i världsklass. Med våra DFB:er kan Ayar Labs visa sin unika lösning med sin Supernova™-ljuskälla i kombination med sin Teraphy™ optiska i/o chiplet. ”, säger Anders Storm, vd och koncernchef för Sivers Semiconductors.

Sivers kommer också att visa upp det pågående arbetet med sina partners, IMEC och ASMPT, inom High Precision III-V Laser Flip-Chip Assembly för silicon photonics. Flip-chip- bundna DFB-lasrar/RSOA från Sivers Inp100-produktplattform, med precisionsbindning från partnern ASMPT, gör det möjligt för IMEC att utöka kapaciteten för sin silicon photonics- plattform iSiPP med validerade gränssnitt för hybridlaserintegration och att accelerera användningen av silicon photonics i stor skala. IMEC finns i monter 5205.

OFC är det ledande internationella evenemanget för de senaste framstegen inom optisk kommunikation och optiska nätverk. Mässan spänner från forskning till marknad och från komponenter till system och nätverk. Vid OFC visar branschens mest innovativa företag upp optiska innovationer, produkter, teknik och forskning som möjliggör kommunikationsnät på global bas.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Anders Storm, VD

Tel: +46 (0)70 262 6390

Epost: anders.storm@sivers-semiconductors.com

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som levererar integrerade kretsar (IC:er) och moduler genom sina två affärsområden Wireless och Photonics. Wireless utvecklar millimetervågsprodukter för avancerade 5G-system för data- och telekommunikationsnät och satellitkommunikation. Portföljen inkluderar RF-transceivers, strålformande front end -IC:er, integrerade millimetervågsantenner, repeaters och mjukvarualgoritmer för optimal RF-millimetervågsprestanda. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter för optiska fibernätverk, sensorer och optisk fiberkommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://www.sivers-semiconductors.com

Om Ayar Labs: https://www.ayarlabs.com

Om CW-WDM MSA: https://cw-wdm.org