Sivers Photonics ställer ut och presenterar på SPIE Photonex + Vacuum Technologies i Glasgow, Storbritannien

Sivers Semiconductors AB meddelar idag deltagandet på SPIE Photonex + Vacuum Technologies i Glasgow, Storbritannien. Dotterbolaget Sivers Photonics ställer ut och presenterar vid eventet som äger rum 28 - 30 september.

Photonex + Vacuum Technologies 2021 är Storbritanniens första tillfälle för photonicsbranschen att återförenas personligen.

Sivers Photonics kommer att träffa viktiga branschledare under en i en rad av sex konferenser som äger rum under eventet, inklusive Silicon Photonics och Quantum Technology, för att nätverka och diskutera den senaste forskningen samt visa Sivers Semiconductors expertis inom ett brett spektrum av applikationer.

Dr Iain Eddie, chef för Device Engineering, Sivers Photonics, kommer att presentera sitt konferensbidrag med titeln " InP laser sources optimised for integration to SiPh circuits, under Emerging Applications i Silicon Photonics III-sessionen, som äger rum den 30 september 10:30 - 12:20 PM BST.

Träffa Sivers Semiconductors i monter #513 där vi delar med oss av vår kunskap och erfarenhet inom design och tillverkning av aktiva III-V fotoniska enheter på InP, GaAs, GaSb och GaN-substrat, inklusive anpassade högeffekts-DFB-lasrar för silicon photonic-integration.

Läs mer på konferensens webbplats.

Anders Storm, VD
Epost: anders.storm@sivers-semiconductors.com

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som genom sina två affärsområden Wireless och Photonics levererar chip och integrerade moduler. Wireless utvecklar RF-chip och antenner för avancerade 5G system till data-och telekommunikationsnät. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter till optiska fibernät, sensorer och optisk trådlödskommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: www.sivers-semiconductors.com