Nordea väljer SIX Edge med Nyhetsbyrån SIX

SIX AB har tecknat avtal med Nordea om leverans av realtidssystemet SIX Edge. Samtliga användare kommer därmed också att få tillgång till nyheter från Nyhetsbyrån SIX.

Nordens största bankkoncern, Nordea, väljer realtidssystemet SIX Edge med Nyhetsbyrån SIX. Det nya avtalet är ett tillägg till ett befintligt ramavtal och gäller i 24 månader. Affären har tidigare omnämnts i samband med SIX AB’s delårsrapport för perioden januari - juni 2008 den 27 augusti 2008.

SIX Edge är en komplett nordisk börsterminal med marknadsinformation och nyheter i realtid samt analyser, bolagsinformation, prognoser, nyckeltal och historik.

Nyhetsbyrån SIX är en av Sveriges ledande finansiella nyhetsbyråer och förmedlar nyheter i realtid till den svenska finans- och kapitalmarknaden. Fokus ligger på det som påverkar börsen och målsättningen är att ge kunderna informationsövertag genom att vara först med det viktigaste.

”Vi är väldigt stolta över att få leverera våra nyheter till Nordea. Genom det nya avtalet med Nordea fortsätter vi att ta marknadsandelar och visar tydligt att vår satsning på nyheter och andra innehållstjänster är framgångsrik”, säger Håkan Carlson, chef för News & Content på SIX AB.

”Vi har använt SIX AB som leverantör sedan länge och har alltid varit mycket nöjda. I och med det var det ett naturligt val framför allt för vårt aktiemäkleri att uppgradera till den här lösningen. Vi har stora förväntningar på Nyhetsbyrån SIX att vara snabbast med att leverera nyheter till oss – snabbheten är ju vad allt handlar om här”, säger Henrik Plantin, chef över Nordea Equities Sweden.