Nordnet väljer SIX ProTrader som informations- och handelssystem

SIX har tecknat avtal med Nordnet om leverans av realtidssystemet SIX ProTrader. Nordnet kommer att erbjuda SIX ProTrader till sina mest aktiva kunder, inom tjänsten Active Trader.

Nordnet är Nordens största internetmäklare och har en snabb fortsatt tillväxt. I slutet av juli i år var antalet konton hos Nordnet 167.000, en ökning med 23 % jämfört med året innan.

- Nordnet har som mål att vara den bästa nätmäklartjänsten i Sverige för alla kundtyper, säger Klas Danielsson, VD på Nordnet AB. Med SIX ProTrader ger vi våra mest aktiva kunder en integrerad handels- och informationsapplikation som är ett av de absolut vassaste verktygen på marknaden, säger Klas Danielsson.

SIX ProTrader är en informations- och handelsapplikation med stor kundbas bland professionella finansmarknadsaktörer i Norden. Genom SIX ProTrader får användarna tillgång till realtidsinformation från finansmarknaden kombinerat med funktionalitet för mycket snabb orderexekvering.

- Avtalet med Nordnet är mycket betydelsefullt för oss, säger Mats Fors, produktchef på SIX. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att utveckla sin verksamhet genom att tillhandahålla den mest avancerade informations- och handelslösning som idag finns tillgänglig på marknaden, säger Mats Fors.