Nyhetsbyrån Ticker blir Nyhetsbyrån SIX

SIX expanderar inom finansiella nyheter och bolagsinformation, och rekryterar Håkan Carlson att leda och utveckla verksamheten. I området ingår Nyhetsbyrån Ticker, som byter namn till Nyhetsbyrån SIX. Målsättningen med satsningen är att ta en ledande roll inom området finansiella nyheter och bolagsinformation i Norden.

Nyhetsbyrån Ticker är känd i marknaden som en snabb och tillförlitlig producent av kursdrivande nyheter. Många av Sveriges ledande aktörer inom finans och media har valt Nyhetsbyrån Ticker som nyhetskälla, bland andra Handelsbanken, Avanza, Glitnir, Affärsvärlden och Dagens Industri. Nyheterna är tillgängliga i SIX egna system, i kundanpassade lösningar, samt genom Reuters och Bloomberg.

SIX satsning kommer att innebära ett ökat fokus på unika nyheter, initierade bolagsuppgifter, prognoser, makro och politik.

Håkan Carlson har anställts för att leda och utveckla verksamheten. Håkan har en lång och bred erfarenhet inom både finans och media. Han var grundare till prognostjänsten SME Direkt och har tidigare bland annat varit VD på Nyhetsbyrån Direkt. Närmast kommer han från Nordea Markets där han varit ansvarig för Corporate Events. Håkan Carlson kommer att tillträda under augusti.

”Vi kommer att fortsätta satsa mycket på egenproducerat innehåll. Rekryteringen av Håkan Carlson är precis vad vi behöver för att säkerställa vår satsning och vi kommer att återkomma med fler rekryteringar och nyheter inom den närmsta tiden”, säger Johan Rost, VD för SIX.

För mer information, vänligen kontakta:
Per Rastin, vice VD SIX AB, tel +46 709 679 005, per.rastin@six.se
Lars Johansson, Chefred. Nyhetsbyrån SIX, tel +46 31 68 24 75, lars.johansson@six.se