Nyhetsbyrån Ticker tecknar distributionsavtal med Bloomberg

Ecovision har tecknat avtal med finansinformationsföretaget Bloomberg angående distribution av Nyhetsbyrån Tickers nyheter genom BLOOMBERG PROFESSIONAL® , Bloombergs globala plattform för data, nyheter och analyser. Nyhetsbyrån Ticker blir en abonnemangstjänst i BLOOMBERG PROFESSIONAL®. Nyhetsbyrån Ticker, som ingår i Ecovision-koncernen, är en av Sveriges ledande nyhetsbyråer med realtidsnyheter för finansmarknaden. Användarna är främst fondkommissionärer, banker och portföljförvaltare. ”Avtalet med Bloombergs betyder att Nyhetsbyrån Ticker nu kommer kunna följas av ytterligare en mycket stor grupp av Nordens professionella aktörer på finansmarknaden,” säger Per Rastin, VD i Ecovision AB. ”Avtalet är också ett nytt erkännande för Nyhetsbyrån Tickers höga kvalitet och betydelse på den professionella finansmarknaden” säger Per Rastin. Nyhetsbyrån Ticker distribueras genom Ecovision ProTrader samt genom ett stort antal andra feed- och datalösningar, liksom tjänsten BLOOMBERG PROFESSIONAL® . Nyhetsbyrån Ticker är tillgänglig i BLOOMBERG PROFESSIONAL® genom funktionen TICA. För mer information kontakta Per Rastin, VD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 E-mail: per.rastin@ecovision.se www.ecovision.se www.ticker.se