SIX AB (publ) utser Bo Strandberg till tf VD

SIX AB (publ), som nu ägs till mer än 99 % av SIX Group AG, går nu in en ny fas som dotterbolag. I samband med detta är SIX styrelse och nuvarande VD Johan Rost överens om att ett byte av VD skall ske. Styrelsen har därför utsett Bo Strandberg, styrelseledamot i SIX AB (publ), att från 1 januari 2009 under en period av sex till tolv månader vara tf VD. Under denna period avser bolaget att rekrytera en ny VD. Johan Rost kommer att arbeta tillsammans med Bo Strandberg för att göra övergången smidig och står till förfogande under en övergångsperiod. Styrelsen uttrycker ett stort tack till Johan Rost för det arbete och engagemang som han har bidragit med under nära fyra år som VD för bolaget.

Bo Strandberg, född 1956, är sedan 2006 ledamot i SIX AB’s (publ) styrelse men har sedan 1994 varit engagerad i flera av SIX AB’s tidigare styrelser. Bo Strandberg har som ledande befattningshavare varit delaktig i uppbyggnaden av Bonnier Affärsinformation (idag Bisnode) och AddNode. Bo Strandberg innehar styrelseuppdrag i SIX AB, Xtracom Consulting Group AB, Conoctica Holding och Matrix AB.